Методична робота

Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів

Лист МОН України від 09.08.2017 р. № 1/9-436 "Щодо викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році"



Додаток до листа Міністерства
освіти і науки України від 09.08.2017 р. № 1/9-436
Методичні рекомендації (файл за посиланням, 126 сторінок)

 Календар вчителя на 2017-2018 н.р.




Вже стало доброю традицією наприкінці навчального року відзначати найрозумніших школярів Березанського району. Не став винятком і 2017-ий.
У четвер, 25 травня, до головної адмінбудівлі Березанщини на зустріч з головою райдержадміністрації С.І. Танасовим завітали найобдарованіші учні та учениці разом зі своїми наставниками і батьками.
Захід розпочала начальник районного відділу освіти А.В. Смоляк. Анастасія Володимирівна привітала присутніх, наголосивши, що березанська земля багата талантами, доказ цьому – найрозумніші, найкмітливіші та найздібніші вихованці навчальних закладів району, які знаходяться у цій залі. Також очільниця освітян наголосила на тому, що Березанський район посів восьме місце в Миколаївській області за результатами проведених предметних олімпіад і конкурсів. Вона щиро подякувала усім учням, батькам і, звичайно, вчителям.
Затим до слова був запрошений голова райдержадміністрації С.І. Танасов. Сергій Іванович звернувся до аудиторії з проханням дозволити йому цього дня спілкуватися з нею не як керівник виконавчої гілки влади району, а як звичайна людина. Отримавши згоду, він поділився власним життєвим досвідом, наголосивши, що в певний момент у житті наступає переломний момент, який змушує винести свої уроки, зробити висновки, аби перейти на новий рівень. Також Сергій Іванович зазначив, що кожен проходить випробування грошима, владою і знаннями, тому він побажав присутнім вихованцям освітніх закладів подолати їх гідно і ніколи не пасувати перед труднощами.
Після наступила віншувальна частина зустрічі. Стипендії з рук С.І. Танасова отримали 15 найобдарованіших школярів району, а саме: Анастасія Кравченко, Валерія Боклан, Микита Прудь, Катерина Бенедюк, Анастасія Крикунова, Руслан Мартиненко, Олена Безушко, Карина Князева, Сергій Бочко, Ганна Радзієвська, Єлизавета Чеботарьова, Володимир Анісенко, Вікторія Гук, Тетяна Горбурова та Владислав Корольов. Подяками за виховання також були нагороджені й батьки дітей.
Від імені учнів до присутніх звернулася одинадцятикласниця Коблевської школи Валерія Боклан. Дівчина подякувала всім вчителям за їхні старання та час, який вони віддають своїм учням, зазначивши, що саме педагоги творять майбутнє, адже це вони навчають молоде покоління бути гідними людьми. Теплі слова вона адресувала й батькам.
Від школярки естафету прийняла вчитель зарубіжної літератури Березанської школи В.М. Крученова. Валентина Михайлівна висловила подяку своїм підопічним, які на практиці застосували ті знання, які вона їм дає. Також вона відзначила й підтримку освітянської галузі владою, наголосивши, що таким чином педагоги району отримують стимул постійно рухатися вперед і розвиватись.
Останньою до загалу від імені батьків звернулася Г.В. Горбурова. Їй було вдвічі приємніше – і як мамі, і як вчителю. Ганна Вікторівна подякувала дітям, педагогам, батькам та представникам влади й побажала усім всього найкращого.
Ну і насамкінець – традиційне фотографування на згадку про приємну зустріч.



   

                                      

З 2003 року в третю суботу травня в Україні відзначається День Європи відповідно до Указу Президента № 339/2003 від 19 квітня 2003 року.
Відправною точкою на шляху до встановлення Дня Європи вважається Декларація Шумана.
9 травня 1950 року в Парижі міністр закордонних справ Франції Робер Шуман закликав Францію, Німеччину та інші європейські країни об’єднати їхні вугільну та сталеливарну галузі промисловості (основи нарощування військової техніки) та віддати їх в управління нової наднаціональної структури. Це стало «наріжним каменем Європейської федерації». Завдяки об’єднанню економічних зусиль і розподілу досягнутих результатів європейські країни уникнули накопичення військової могутності одна проти одної, що і забезпечило мир в Європі.
Три з половиною десятиліття тому на Міланському саміті 1985 лідери ЄС вирішили увічнити день проголошення Декларації Шумана та постановили щорічно відзначати «День Європи».
У День Європи жителі України відзначають день спільних цінностей, спільної історії всіх націй континенту.
В 2017 році День Європи в Україні припадає на 20 травня.
    

Над Березанщиною замайорів прапор Європейського Союзу
Сьогодні, 11 травня, Рада Європейського Союзу без обговорення остаточно затвердила законодавчий регламент про внесення України до переліку країн, громадянам яких скасовуються візові вимоги для подорожей до країн ЄС. Далі, за процедурою, президент Європарламенту та посол головуючої в Євросоюзі Мальти своїми підписами остаточно затвердять безвізовий режим для України 17 травня. Після підписання законодавчого регламенту та його офіційного опублікування, вже 11 червня громадяни України зможуть користуватися безвізовим режимом.
З нагоди цієї визначної для нашої держави події, у переддень відзначення Дня Європи в Україні, 11 травня на подвір’ї Березанської загальноосвітньої школи відбулася урочиста церемонія підняття прапорів України та Європейського Союзу.
До всіх присутніх, а особливо молоді, звернувся голова райдержадміністрації Сергій Танасов, який наголосив, що прийняте сьогодні рішення про скасування візових вимог для українців є вагомим внеском у європейське майбутнє наших дітей. Адже молоде покоління – рушійна сила кожної держави. «Вільно подорожуючи, спілкуючись з представниками європейської спільноти наша молодь набуватиме необхідного досвіду для продовження справи побудови дійсно європейської України», - підкреслив він та завершив свій виступ привітанням на англійській мові – офіційній мові Європейського Союзу.
У подальшому ході заходу голова райдержадміністрації Сергій Танасов, голова районної ради Валентин Гуртовий, Березанський селищний голова Валерій Хоміцький разом із кращими учнями загальноосвітнього навчального закладу під звучання гімнів України та Європейського Союзу взяли участь в урочистій церемонії підняття обох прапорів.

 







                                       Мовний код нації


- уроки української

- фахівцеві про українську
мовний код нації 
Знайомимося з Концепцією нової української школи!
http://ru.osvita.ua/legislation/Ser_osv/54258/
http://osvita.ua/school/52062/
Формула «Нової української школи» складається з 8 базових компонентів:
Нового змісту освіти, заснованого на формуванні компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві.
Педагогіки, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками.
Умотивованого учителя, який має свободу творчості й розвивається професійно.
Орієнтації на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм.
Наскрізного процесу виховання, який формує цінності.
Нової структури школи, яка дозволяє добре засвоїти новий зміст і набути компетентності для життя.
Децентралізації та ефективного управління, що надасть школі реальну автономію.
Справедливого розподілу публічних коштів, який забезпечує рівний доступ усіх дітей до якісної освіти.
                            Дбаймо про чистоту мови:
















Вітаємо команду Березанської ЗОШ І – ІІІ ступенів з перемогою у ІІ етапі Обласних олімпіад - 2017  серед учнів початкової школи

П.І. учня
предмет
клас
місце
П.І.Б. учителя
1
Погорєльцева Кіра Євгеніївна
природо- знавство
4
І
Червінська А.М.
2
Журба Олександра Андріївна

англ.мова
4
І
Ярмолюк В.В.
3
Губернато-ров Нікіта Анатолійо-вич
курс «Я у світі»
4
І
Червінська А.М.


                                                       

                Закінчення 2016-2017 н.р.

                                                ДПА
Про проведення ДПА та ЗНО у 2017 році

Це вас хвилює. Психологічний супровід дітей під час підготовки до іспитів - 21   Виступ на обласному телебаченні практичного психолога Березанської ЗОШ Корінецької А.Л.



Березанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
                     Березанської районної ради Миколаївської області



НАКАЗ

07.04  20 17     р.                                                                                                             Березанка                       № 56

Про проведення  ДПА в
  4-х, 9-х класах
         Відповідно наказу МОН України № 1/9-149  від 13.03.2017 «Про проведення державної підсумкової атестації  учнів ( вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2016-2017 навчальному році», «Положення про державну підсумкову атестацію учнів ( вихованців) у системі загальної середньої освіти», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 30 грудня 2014 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2015 року за № 157/26602 , наказу по школі № 52 від 04.04.2017 р. «Про затвердження строків проведення державної підсумкової атестації»,
НАКАЗУЮ:
                1.Провести ДПА у 4-х класах з 11 по 18 травня  письмово у формі підсумкових контрольних робіт, у 9-х  класах з 30  по 07 червня - у письмовій формі.   
          2. Методичному об’єднанню вчителів початкових класів ( керівник Лелеко Т.В.) розробити завдання для підсумкових контрольних робіт відповідно до розділу ІІ ( «Особливості конструювання змісту підсумкових контрольних робіт з навчальних предметів, з яких проводять атестацію») Орієнтовних вимог до змісту  атестаційних завдань для проведення ДПА у 4-х класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2017-2018 н.р. та вчителям- предметникам Самусь Н.О., Алексєєнко В.І., Дудник Е.П.  скласти завдання , відповідно до затверджених міністерством орієнтовних вимог до змісту атестаційних завдань,  і подати на затвердження 24.04.2017 року.
          3. Класоводам 4-х класів Червінській А.М., Цимборській О.О. оцінювання робіт здійснити  відповідно до «Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів( вихованців) у системі загальної середньої освіти» ( наказ Міністерства від 13.04.2011 № 2011 №329, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11 травня 2011 р. за № 566/ 19304, наказ  Міністерства освіти і науки України від 19.08.2016 р. № 1009 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 № 1222»);
          вчителю української мови  Самусь Н.В. оцінювання  робіт ДПА здійснити відповідно до  критеріїв «Орієнтовних вимог до проведення державної підсумкової атестації учнів ( вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2016/2017 навчальному році» ;
           вчителю математики Алексєєнко В.І., Дудник Е.П. користуватися критеріями оцінювання затвердженими наказом МОН від 21.08.2013№ 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти».
        4. Створити державні атестаційні комісії за освітній рівень початкової загальної середньої освіти та за освітній рівень  базової загальної середньої освіти.
                     Склад державної атестаційної комісії за освітній рівень початкової загальної середньої освіти:


Предмет
Клас
Дата
Час
Місце
Склад державної атестаційної комісії
1
Українська мова
4-А
11.05
10.20
каб.№1
Голова: Алексєєнко В.І.
Вчитель: Червінська А.М.
2
Українська мова
4-Б
11.05
10.20
каб.№3
Голова: Крученова В.М.
Вчитель:Цимборська О.О.
3
Математика
4-А
16.05
10.20
каб.№1
Голова: АлексєєнкоВ.І.
Вчитель: Червінська А.М.
4
Математика
4-Б
16.05
10.20
каб.№3
Голова: Крученова В.М.
Вчитель:Цимборська О.О.
5
Читання
4-А
18.05
10.20
каб.№1
 Голова: Алексєєнко В.І.
Вчитель: Червінська А.М.
6.
Читання
4-Б
18.05
10.20
каб.№3
Голова: Крученова В.М.
Вчитель:Цимборська О.О.
                   
 Склад державної атестаційної комісії за освітній рівень  базової загальної середньої освіти.

Предмет
Клас
Дата
Час
Місце
Склад державної атестаційної комісії
1
Українська мова
9-А




9-Б


30.05




30.05
8.30-9.30



10.00-11.00
каб.№7




каб.№7

Голова комісії: Алексєєнко В.І.
Члени комісії: Самусь Н.В., Зінченко Л.П.

Голова комісії: Алексєєнко В.І.
Члени комісії: Самусь Н.В., Зінченко Л.П.
2
Математика
9-А





9-Б
02.06





02.06
8.30-10.45




8.30-10.45
каб.№16





каб.№17
Голова комісії: Крученова В.М.
Члени комісії: Алексєєнко В.І.,
Сажнєва Є.Б.

Голова комісії:
 Химич С.С.
Члени комісії: Алексєєнко В.І., Грицик Н.П.
3
Біологія
9-А




9-Б
07.06




07.06

8.30-10.00



8.30-10.00
каб.№12




каб.№11

Голова комісії: Алексєєнко В.І.
Члени комісії:
Дудник Е.П.,Химич С.С.

Голова комісії:
Крученова В.М.
Члени комісії: Дукдник Е.П., Бабенко В.І.

5. Класоводам 4-х класів та класним керівникам  9-х класів довести до відома батьків  інформацію про порядок звільнення від ДПА, у разі потреби  подати необхідні для звільнення матеріали до 24.04.2017 року .

 6.Заступнику директора школи з навчально-виховної роботи Крученовій В.М. :
    6.1. З метою створення  належних умов під час проведення ДПА організувати чергування по школі .
    6.2. Оформити інформаційний стенд «Готуємось до ДПА»
7.З метою якісної підготовки до ДПА  вчителям – предметникам :
    7.1.  Організувати місячник повторення навчального матеріалу.
    7.2. Організувати проведення консультацій  в позаурочний час.
8. Практичному психологу Корінецькій А.Л. провести бесіди та надати рекомендації випускникам школи як психологічно підготуватися до ДПА.
9. Виконання даного наказу покласти на заступника директора з НВР Крученову В.М.

Директор школи :                                                   В.І.     Алексєєнко




                          ЗНО
Готуємося до ЗНО                                      

     

20.02.2017                                                                    ВІТАЄМО ПЕРЕМОЖЦІВ ОБЛАСНИХ ОЛІМПІАД:

ХІМІЯ -  ПРУДЬ МИКИТА (9 КЛАС) - 1 МІСЦЕ (УЧИТЕЛЬ ХИМИЧ С.С.)

 ФІЗИКА - МАРТИНЕНКО РУСЛАН - 3 МІСЦЕ (УЧИТЕЛЬ САЖНЄВА Є.Б.) 

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА - БЕНЕДЮК КАТЕРИНА (9 КЛАС) - 3 МІСЦЕ, КРИКУНОВА АНАСТАСІЯ (11 КЛАС) - 3 МІСЦЕ (УЧИТЕЛЬ КРУЧЕНОВА В.М.) 

ПРАВОЗНАВСТВО - БЕНЕДЮК КАТЕРИНА - 3 МІСЦЕ (УЧИТЕЛЬ САМОЙЛЕНКО Л.О.)

20.12.2016 ПІДВОДИМО ПІДСУМКИ РАЙОННИХ ОЛІМПІАД! ВІТАЄМО ВЧИТЕЛІВ І ЇХ УЧНІВ:

БІОЛОГІЯ (УЧИТЕЛЬ ДУДНИК Е.П.) ІІ М. - МЛІНЦОВА АЛІНА (11 КЛАС)

АНГ. МОВА (УЧИТЕЛЬ ) ІІ М. СТАСЮК МАКСИМ (9 КЛАС), ІІ М. - МЛІНЦОВА АЛІНА (11 КЛАС)

ХІМІЯ (УЧИТЕЛЬ ХИМИЧ С.С.) І М. - ПРУДЬ МИКИТА (9 КЛАС)

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА (УЧИТЕЛЬ КРУЧЕНОВА В. М.) І М. - КРИКУНОВА АНАСТАСІЯ (11 КЛАС), І М. - СТУКАЧ ОЛЕКСІЙ (10 КЛАС), І М. - БЕНЕДЮК КАТЕРИНА (9 КЛАС)

ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ (УЧИТЕЛЬ БОЖИК Р. В.) І М. - ПОНОМАРЕНКО ЄЛИЗАВЕТА (10 КЛАС)

ФІЗИКА (УЧИТЕЛЬ САЖНЄВА Є.Б.) І М. - ПОНОМАРЕНКО ЄЛИЗАВЕТА (10 КЛАС), І М. - МАРТИНЕНКО РУСЛАН (9 КЛАС), І М. - КОЛІБАБЧУК АНАСТАСІЯ (7 КЛАС)

Правознавство (учитель Самойленко Л.О.) І м. - Бенедюк Катерина (9 клас)

22.02.2016. ВІТАЄМО ПЕРЕМОЖЦЯ ІІІ ЕТАПУ ВСЕУКРАЇНСЬКИХ ОЛІМПІАД-2016  

З БІОЛОГІЇ УЧЕНИЦЮ 11 КЛАСУ КОНДРАЦЬКУ КАТЕРИНУ ТА ЇЇ УЧИТЕЛЯ ДУДНИК Е.П.  З ІІІ МІСЦЕМ!

15/02.2016. ВІТАЄМО ПРУДЬ МИКИТУ, УЧНЯ 8-А КЛАСУ, З ІІ МІСЦЕМ У ВСЕУКРАЇНСЬКІЙ ОЛІМПІАДІ- 2016 ( ІІІ ЕТАП) З ХІМІЇ  ТА ЙОГО ВЧИТЕЛЯ ХИМИЧ С.С.

12.02.2016. ВІТАЄМО КРИКУНОВУ АНАСТАСІЮ, УЧЕНИЦЮ 10 КЛАСУ, ЗА ІІ МІСЦЕ В ЗАХИСТІ НАУКОВИХ РОБІТ МАН З ФІЗИКИ  ТА ЇЇ ВЧИТЕЛЯ САЖНЄВУ Є.Б.

 11.02.2016. ВІТАЄМО ПЕРЕМОЖЦЯ ІІІ ЕТАПУ ВСЕУКРАЇНСЬКИХ ОЛІМПІАД-2016  З ЕКОЛОГІЇ УЧЕНИЦЮ 11 КЛАСУ КОНДРАЦЬКУ КАТЕРИНУ З ІІ МІСЦЕМ ТА ЇЇ УЧИТЕЛЯ ДУДНИК Е.П.


Увага! Розклад уроків!
Увага! СТРУКТУРА   2016 -2017  НАВЧАЛЬНОГО РОКУ БЕРЕЗАНСЬКОЇ ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ

1. Відповідно до статті 16 Закону України «Про загальну середню освіту» 2016/2017 навчальний  рік  розпочинається
1 вересня святом – День  знань – і закінчується не пізніше 1 липня.

2.Навчальні заняття організувати за семестровою системою:

Ø  І  семестр -    з 2 вересня   до  23 грудня
І  чверть -     з 2 вересня   до   21 жовтня
ІІ чверть –    з 31 жовтня  до 23 грудня
Ø ІІ семестр – з 10 січня до 25 травня
ІІІ чверть – з 10 січня до 24 березня
ІV чверть – з  3 квітня до 25 травня
   Заняття організовуються для 1-11 класів за п'ятиденним режимом .
3. Канікули для учнів провести :
Ø осінні –    з 22 жовтня до  30  жовтня;
Ø зимові –   з 24 грудня до 9  січня;
Ø весняні -  з 25 березня до2 квітня ;
Ø літніз дня закінчення навчального року по 31.08.2017
За необхідністю та рішенням навчального закладу додаткові канікули для учнів 1 класу можна провести орієнтовно з 20.02.2017 по 26.02.2017.
 4. Завершити  навчальні заняття 26  травня 2017 року святом Останнього дзвоника

 5. Проведення державної підсумкової атестації для учнів початкової, основної та старшої школи  здійснити у строки визначеними  відповідним  наказом Міністерством освіти і науки України та у відповідності до Положення про Державну підсумкову атестацію.

До уваги вчителів школи!!!     Єдиний орфографічний режим!

Березанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
                Березанської районної ради Миколаївської області

НАКАЗ
 30.08.  2016 р.                                            Березанка                          №115  



Про дотримання норм єдиного
орфографічного режиму школи у 2016/2017 н.р.

         Відповідно до листа МОН України від 17.08.2016р. № 1/9-437 «Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах»  та з метою забезпечення дотримання в закладі норм єдиного орфографічного режиму
НАКАЗУЮ :

1.      Усю документацію і діловодство в школі вести українською мовою.
З англійської мови дозволити частковий запис змісту уроку та завдання додому англійською мовою.
2.      Встановити кількість та призначення учнівських зошитів за класами:
2.1. Робочі зошити для виконання класних та домашніх письмових робіт:
-                     з української  мови –5-9класи  по 2 зошити; у 10-11 класах – по 1 зошиту;
-                     з російської мови – по 2 зошити;
-                     української та зарубіжної літератури – по 1 зошиту;
-                     з англійської мови - по 2  зошити та один для словника ; -             з математики:
-у 1-6 класах – по 2 зошити;
-у 7-9 класах – по 3 зошити (2 – з алгебри, 1 – з геометрії);
-у 10-11-х класах – по 2 зошити (1 – з алгебри і початків аналізу
                                                        1- з геометрії);
         -   з фізики – по 2 зошити (1 – для виконання класних і домашніх навчальних
 робіт та розв’язування задач; 1 – для оформлення лабораторних робіт, практичних  робіт і практикумів - зберігається в кабінеті протягом  року і може бути на друкованій основі);
        -   з хімії по 2 зошити (1 – для виконання класних і домашніх  навчальних робіт та розв’язування задач; 1 – для оформлення контрольних та практичних робіт - зберігається в кабінеті протягом року і може бути на друкованій основі);
       - з  біології по 2 зошити  (1 зошит  для виконання класних і домашніх 
навчальних робіт та розв’язування задач;  1 зошит  для оформлення лабораторних та практичних  робіт  - зберігається в кабінеті протягом року і може бути на друкованій основі);
                  - з  географії, природознавства, історії України, всесвітньої історії, правознавства,         економіки, астрономії, креслення, інформатики, етики, основ здоров’я, художньої      культури, музичного мистецтва, трудового навчання, технологій, факультативних              занять та курсів  – по 1 зошиту;
                  -  у 1-4 класах для навчальної роботи використовуються зошити, що відповідають чинним в Україні стандартам, з такими видами графічної сітки:
-                     у дві горизонтальні лінії різної інтенсивності з похилими лініями:
-                     у дві горизонтальні лінії різної інтенсивності без похилих ліній
– з горизонтальними лініями;
– у клітинку з нормою лініювання 5,0 х 5,0 мм.
На кожній сторінці зошита із зовнішнього боку вертикального зрізу залишається поле завширшки 2 см, відмежоване вертикальною лінією червоного кольору.
У 2-4-х класах для навчальних класних і домашніх завдань з ук­раїнської мови, математики рекомендується вести по два зошити (для періодичної заміни їх під час перевірки вчителем).
Для контрольних робіт з мов і математики використовується окре­мий зошит, у якому учні виконують також роботу над помилками.
За потреби можна також використовувати зошити з друкованою основою з інших предметів інваріантної складової, що ра­зом із підручником становлять єдиний навчальний комплект.
Кожна письмова робота, виконана учнем початкових класів в зошитах (у т. ч., в зошитах з друкованою основою), перевіряється до наступного уроку.
У 1 та 2 класах зошити підписує вчитель, у 3-4 класах – це роблять учні за зразком, написаним учителем на дошці, наприклад:

          Зошит
для робіт з української мови
учениці  2 – А класу                                      
Березанської ЗОШ І – ІІІ ст.                  
Потієнко Ірини


         Зошит
для контрольних робіт
з математики
учня 4 – А класу
Березанської ЗОШ І ст.
Васильченка Михайла


         Зошит
для робіт з математики
учня    2 – А класу
Березанської ЗОШ І – ІІІ ст.                                      
Варакути Георгія


       Зошит
для контрольних робіт
з української мови
учениці  4 – А класу
Березанської ЗОШ І – ІІІ ст.
 Дорош Лідії


Прізвище та ім’я учня/учениці записується в родовому відмінку однини.
У кінці підпису зошита крапка не ставиться.                                                                          
У письмовій роботі з мов і математики зазначати дату виконан­ня роботи, яка це робота (класна чи домашня), вид завдання (вправа, дик­тант, твір, переказ, задача тощо), заголовок зв’язного тексту (переказу, розповіді тощо). У кінці заголовків крапка не ставиться.
На розсуд учителя у 1, 2 та 3 класах вид завдання можна не зазначати з метою економії часу на уроці.
Дату та назву роботи учні записують, починаючи з 2 класу початкової школи. Наприклад:
14 жовтня
Класна робота
Вправа 57
17 березня
Домашня робота
Задача 187
У 4 класі дату вико­нання роботи з мови записують словами, з математики – на розсуд учи­теля.
Дев’ятнадцяте квітня
Класна робота
Словниковий диктант
У зошитах для контрольних робіт учні пи­шуть дату, вид завдання і заголовок тексту. Наприклад:
10 грудня
Диктант
Пташки взимку
17 березня
Математичний диктант

У 1-4 класах рекомендується використовувати для письма кулькові ручку з пастою синього або фіолетового  кольору, а для креслення – олівець.

2.2.                         Для контрольних робіт з української та російської мов, української і зарубіжної літератури, математики, фізики, хімії, біології, алгебри, геометрії і початків аналізу виділити по 1 зошиту.
2.3.З англійської мови  окремі  зошити для виконання тематичних підсумкових,
 контрольних робіт не заводяться.
2.4.                        З інших предметів контрольні роботи не проводяться.
2.5.                        Зошити для контрольних робіт зберігати в школі протягом навчального року та  ще 1 рік після закінчення терміну використання як такі, що належать до переліку шкільної документації.
2.6.                        Дозволити виконання контрольних робіт у зошитах з друкованою основою, бланках чи листках з обов’язковим штампом навчального закладу.
            3.Установити такий порядок перевірки письмових робіт та виставлення до класного журналу оцінок за ведення робочих зошитів, виконання лабораторних і практичних робіт:
                  3.1.У 1-4 класах перевіряти кожну роботу учня.
                  3.2. Зошити  для навчальних класних і домашніх робіт з української мови та російської мови перевіряються з такою періодичністю:
                        у 5- х класах – 2 рази на тиждень (обов’язкова перевірка домашнього завдання у І семестрі);
                        у 6 – х класах - 1 раз на тиждень протягом семестру і вважається поточною оцінкою;
                     у 7-9 класах – 2 рази на місяць протягом семестру і вважається поточною оцінкою;
                     у 10-11 класах – 1 раз на місяць протягом семестру і вважається поточною оцінкою.
Під час перевірки зошитів враховується наявність усіх видів робіт, грамотність, охайність, уміння правильно оформити роботи. Оцінку за ведення зошитів з української мови, російської мови, української та зарубіжної літератури, англійської мови виставляти 1 раз на місяць у кожному класі окремою колонкою без дати (пишемо - зошит) у класному журналі.
                  3.3.Зошити для навчальних класних і домашніх робіт із української літератури, зарубіжної  літератури перевіряються:
                           у 5-9 класах – не менше, ніж 1 раз на місяць;
                           у 10-11 класах – не менше, ніж 1 раз на місяць.
                  3.4.Зошити для навчальних класних і домашніх робіт з англійської мови перевіряються з такою періодичністю:
                            у 1-4 класах – після кожного уроку у всіх учнів з виставленням оцінок; в 1-4-х класах вчитель виправляє помилки і пише згори правильний варіант слова, виразу тощо. Зошити, в яких виконуються навчальні класні та домашні роботи, перевіряються після кожного уроку у всіх учнів з виставленням оцінок.
                            у 5-9 класах зошити перевіряються 1 раз на тиждень;
                            у 10-11 класах –.перевіряються найбільш значимі роботи,  але з таким розрахунком, щоб один раз в місяць перевірялись роботи всіх учнів.
      Словники перевіряються один раз в семестр. Вчитель виправляє помилки і ставить підпис та дату перевірки.
                 3.5.Зошити для навчальних класних і домашніх робіт з математики перевіряються:
                у 5-х класах перевіряється кожна робота учня; у 6-х класах – 1 раз на тиждень; у 7 -11- х класах – 1 раз на тиждень.
Оцінка за ведення зошитів з математики (алгебри, геометрії) виставляється наприкінці вивчення кожної теми, але не рідше 1 разу на місяць.
                 3.6.Зошити з предметів суспільно-гуманітарного циклу (історії України, всесвітньої історії, правознавства тощо),  переглядаються вчителем 1 раз а семестр, і бал за ведення зошита може (за бажанням учителя) виставлятися у журнал. При виставленні тематичних оцінок учитель на власний розсуд може враховувати або ні оцінку за ведення зошита.
                  3.7. Зошити з географії переглядаються на розсуд учителя, оцінка в журнал не виставляється.
                  3.8. З інших предметів (біології, хімії, фізики, креслення, астрономії тощо) зошити переглядаються вчителем 1 раз на семестр і оцінка за їх ведення в класний журнал не виставляється (після перевірки  ставиться дата і підпис учителя).
                  3.9. Оцінки за проведення лабораторних і практичних робіт виставляються в класні журнали:
           - з фізики (8-9 класи) - за 8 робіт,
            -з фізики (10-11 класи) - за 5 робіт (на розсуд учителя можуть не оцінюватися деякі лабораторні роботи, які є демонстраційними або мають репродуктивний характер);
          - з біології – оцінювання практичних і лабораторних робіт здійснюється в усіх учнів класу або вибірково на розсуд вчителя) залежно від способу й мети виконання;
          - з хімії – усі практичні роботи оцінюються обов’язково, лабораторні – на розсуд учителя;
        - відпрацювання пропущених учнем  лабораторних, практичних, контрольних робіт із фізики, біології, хімії вважається недоцільним;
         - з географії – обов’язковим для оцінювання в кожного учня є дві практичні роботи на семестр, що заздалегідь визначаються вчителем, інші практичні роботи, передбачені програмою, є обов’язковими для виконання всіма учнями, а їх перевірка та оцінювання здійснюється вчителем на власний розсуд - в усіх учнів чи вибірково.
    Оцінювання практичних робіт у 6 клас з географії здійснюється на розсуд учителя і в залежності від способу виконання (фронтальне, групове, індивідуальне) або у всіх учнів класу, або вибірково в окремих учнів. У кожному семестрі обов’язково оцінюється дві практичні роботи, які також визначає вчитель. Практичні роботи оформляються в робочих зошитах. У навчальному процесі можуть використовуватись робочі зошити або зошити для практичних робіт з друкованою основою (практикуми), які мають відповідний гриф МОН або схвалені для використання у загальноосвітніх навчальних закладах, якщо  від дати надання схвалення чи грифа даному посібникові минуло не більше п’яти років.
                    - з інформатики - оцінюються всі передбачені програмою практичні роботи.
                 3.10.Виконання практичних робіт з фізики фіксувати колонкою оцінок у класних журналах у даті, оцінку виставляти кожному учню обов’язково.
                  3.11. Оцінку за ведення зошита зі зарубіжної літератури виставляють у кожному класі окремою колонкою в журналі раз на місяць і враховують як поточну до найближчої тематичної. Виставляючи оцінку за ведення зошита з літератури, слід враховувати: наявність різних видів робіт; грамотність (якість виконання робіт); охайність; уміння правильно оформляти роботи (дотримання вимог орфографічного режиму). Учитель обов’язково перевіряє кілька робіт з метою виставлення аргументованої, об’єктивної оцінки, кількість цих робіт визначає на власний розсуд (але не менше двох на місяць).
                  3.12. Обов’язково оцінювати всі контрольні роботи, самостійні, навчальні письмові із внесенням балів до класного журналу.
                 3.13. Ведення зошитів  з усіх предметів оцінюється від 1 до 12 балів.
     3.14. Аналіз контрольних письмових творів і переказів, а також контрольних робіт та диктантів виконувати в робочих зошитах.
                 3.15. При перевірці письмових робіт усі записи, помітки й виправлення виконувати ручкою з червоним чорнилом, окрім 1-х класів.
     3.16. Використання зошитів у лінію та клітинку для навчальних і контрольних видів робіт (з позначеним берегом):
- у 1-4 класах на 12 сторінок
- у 5-7 класах – 12-18 сторінок
- у 8-9  класах - на 18 або 48 сторінках,
- у 10-11 – х класах – для навчальних робіт зошит може бути більшим за обсягом ніж 24 сторінки;
- у лінію – з таких предметів: українська, російська мови, українська та зарубіжна літератури.
- у клітинку - з таких предметів: історія, правознавство, художня культура, математика, фізика, хімія, біологія, географія, економіка, іноземна мова, інформатика, астрономія.
                4. Установити, що основними видами класних і домашніх письмових робіт є такі:
                       - вправи з української, російської та англійської  мови, завдання з математики, фізики, хімії (кількість домашніх вправ (завдань) – одна або дві (на розсуд учителя), але не більше двох; якщо ж уроки спарені, то для виконання вдома пропонується дві або три вправи (завдання));
                       - конспекти першоджерел, реферати з історії, філософії, правознавства,  літератури в класах, плани і конспекти лекцій учителів із різних предметів на уроках у старших класах, плани статей та інших матеріалів;
                       - твори і письмові завдання з української, російської мов, української та зарубіжної літератур;
                       - складання аналітичних і узагальнюючих таблиць, схем  і т.ін. (без копіювання готових таблиць і схем із підручників);
                       - записи спостережень за природою, що здійснюються в процесі вивчення біології, географії;
                       - різні види робочих записів і зарисовок у ході і результатах лабораторних (практичних) робіт із біології, географії, математики, фізики, хімії (без копіювання в зошиті відповідних малюнків, схем із підручника);
                       - тестові завдання, самостійні та контрольні роботи тощо.
               5. Установити такі норми ведення й перевірки учнівських зошитів:
                   5.1. Записи у зошитах виконують кульковою ручкою із синім чорнилом.
                   5.2. Для оформлення таблиць, схем, графіків, підкреслення членів речення, виконання інших позначень використовують простий олівець, у разі потреби – із застосуванням лінійки або циркуля.
                    5.3. Між класною і домашньою роботою пропускають 2 рядки або 4 клітинки (між видами робіт, що входять до складу класної чи домашньої роботи, у зошитах у лінійку рядків не пропускають, а в зошитах у клітинку пропускають 1 клітинку).
                    5.4. Дату класної, домашньої та контрольної роботи у 2-11 класах з усіх предметів записують так: на першому рядку дата записується словами з 4-го класу, у 2-3 класах - цифрами, а на другому – вид роботи (класна, домашня чи контрольна) починаючи з 2-го класу, на третьому – назву теми, висновки, завдання, тощо, наприклад:
            Десяте вересня          Сьоме лютого               П’яте жовтня          October,15
        Класна робота               Класна робота             Домашня робота     Classwork
  Творчість І.Я.Франка         Вправа 126                   Задача 202               Ex.5.p.48
    (слово тема не пишеться)
                  5.5. У 10-11-х класах з усіх предметів на першому рядку записується вид роботи, а на полі цього самого рядка зазначається дата цифрами, наприклад:
                                      Класна робота                                      07.05.11
                 5.6. З української мови в 4-11– х класах дата класної, домашньої та контрольної роботи завжди записується словами.
                 5.7. У зошитах для контрольних робіт з української, російської мов, української та зарубіжної літератур учні 2-3 –х класів дату записують цифрами, у 4-11 –х класах дата записується словами, а також починаючи з 2-го класу вказують вид завдання та заголовок тексту або назву роботи, наприклад:
                                    Дев’яте березня                                       Дев’яте березня
                                    Читання мовчки                                     Диктант
                                                                                                       Пташки взимку
                 5.8. З інших предметів у 10-11 класах дата пишеться цифрами на полі рядка; після заголовків, назв видів робіт, підпису зошита крапка не ставиться.
5.9. Затвердити зразки підпису зошитів, дозволити скорочений підпис навчального закладу згідно зразка:                                            
        Зошит                                                                          Зошит
                  для контрольних робіт                                              для робіт
                     з української мови                                             з української мови      
                     учениці 10-А класу                                             учениці 5-А класу
      Березанської  ЗОШ  І-ІІІ ступенів                             Березанської ЗОШ І-ІІІ ступенів                                   Косенко  Ганни                                                                                      ПетренкоГанни                                               
. Зошит та словник з іноземної мови підписується мовою, що вивчається:
                                                            English                                   
                                                    Galina Sedova        
                                                      Form 8-A                 
                                                   Berezanka school               
            У 1-2- х класах  зошити підписує вчитель, у 3-4 –х класах – це роблять учні за зразком, написаним учителем на дошці.
                5.10. Помилки виправляються таким чином:
                          - неправильно написана літера, цифра, пунктуаційний знак тощо закреслюється скісною рискою, частина слова, речення – тонкою горизонтальною лінією, замість закресленого надписуються потрібні літери, слова, речення;
                        - не дозволяється неправильно написане брати в дужки, витирати гумкою або замальовувати коректором.
                  5.11. Учням писати в зошитах акуратно, чітко, поля залишати із зовнішнього боку.
           6. Визначити як обов’язкове ведення всіма учнями 2-11-х класів учнівського щоденника встановленого МОН України зразка.
    7.Ведення класного журналу в 1—4 – х класах здійснювати відповідно до наказу МОН України від 08.04.2015 року № 412 та Інструкції щодо заповнення Класного журналу для 1-4 – класів загальноосвітніх навчальних закладів.
  8. Вчителям – предметникам, класним керівникам 5-11 класів дотримуватися Інструкції з ведення класного журналу 5-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів відповідно до Інструкції з ведення ділової документації в загальноосвітніх навчальних закладах, згідно наказу МОН України № 496 від 03.06.2008 року.
   9. Календарно-тематичний план здійснювати у довільній формі з  титульним аркушем, де зазначено найменування освітнього закладу; назву документа (календарно-тематичне планування); назву предмета (повинна відповідати назві предмета в робочому плані навчального закладу); навчальний рік; клас (класи); прізвище, ім'я та по батькові вчителя.
1)   На титульному аркуші повинні бути записи: «Розглянуто на засіданні  предметної кафедри вчителів (методичного об’єднання) – протокол № … від …»; «Погоджено: заступник директора із навчально-виховної роботи»;
2)   Зміст плану навчального курсу повинен відповідати змісту програми, за якою ведеться навчання.
3)   Вчителі мають право користуватися планами на друкованій основі, а не писати їх «від руки».
4)   Також вчителі можуть користуватися друкованими  посібниками з  календарно-тематичного планування за умови, що вони   відповідають  навчальним програмам і оформлені згідно викладених вимог.
«Затверджено: директор навчального закладу: (дата затвердження)».(Додаток 3)
10.На основі календарних планів вчителі розробляють поурочні плани, структура і форма яких визначається ними самостійно. Поурочними  планами  для вчителів можуть слугувати також методичні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України.   Під час розроблення календарних планів вчитель може на власний розсуд використовувати резервні години – планувати проведення лабораторних, практичних, контрольних  робіт, семінарів, засідань «круглих столів» тощо.
          11.Керівникам  шкільних методичних об’єднань спільно з учителями - предметниками опрацювати інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення базових дисциплін у 2016/2017 н.р. та даний наказ на засіданнях МО.
           12. Заступнику директора школи з НВР Крученовій В.М. здійснювати контроль за дотриманням у школі норм єдиного орфографічного режиму.
          13. Контроль за виконанням даного наказу  покласти на  заступника директора школи з НВР Крученову В.М.


 Директор школи                                                      Алексєєнко В.І.

  

 02/03/2016

Усі, кому не байдуже як і що саме вивчаються наші діти, 2 та 3 бер
езня з'їхалися на Освітній Форум, аби разом шукати відповіді, ділитися досвідом, творити ініціативи - таки братися і змінювати існуючий стан освітньої сектору, не чекаючи поки це хтось зробить за нас.
Дискусійні панелі, дитяча платформа, прямі включення з Фінського парламенту, одночасні дискусії і обговорення у м. Києві і м. Харкові через пряму трансляцію, напрацювання рекомендацій у форматі "Світове кафе", а ще море спілкування у неформальній обстановці, зустрічі з яскравими і непересічними особистостями...
Це був чудовий, натхненний, дуже-дуже корисний і важливий день для усіх учасників, а для галузі освіти, зокрема.
Найкращий і швидкий результат отримають, насамперед, основні споживачі освітньої послуги - це наші діти!
Миколаївщину представляли вчителі-новатори Крученова В.М.заступник директора школи з НВР та  Сажнєва Є.Б. вчитель фізики. 

Посилання: Міжнародний форум неформальної освіти
 

 

12.02.2016.

                                               Наказ


______.02.2016р.                       Березанка                       ____

Про додаткові канікули для учнів 1-х класів у  2015/2016 навчальному році

      На виконання законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», листа Міністерства освіти і науки України від 02.07.2007 №1/9-407 щодо організації навчально-виховного процесу у 1 класі, листа Міністерства освіти і науки України від 01.06.2012 року № 1/9-426 «Щодо інструктивно-методичних рекомендацій із базових дисциплін»,з метою попередження перевтоми дітей 6-річного віку,  забезпечення виконання навчальних програм у повному обсязі

НАКАЗУЮ:

1.Надати додаткові тижневі канікули для учнів перших класів з 15 по 21 лютого 2016 року.
2.Затвердити  зміни в календарно-тематичне планування уроків на ІІ  семестр 2015/2016 навчального року.
3. Класоводам 1-х класів :
3.1.Забезпечити виконання навчальної програми за рахунок інтенсифікації навчально-виховного процесу.
          3.2.Провести інструктажі з техніки безпеки щодо попередження дитячого травматизму під час додаткових канікул.
4. Вихователю ГПД Хрустальовій Л.К. :
          4.1. Скласти план заходів щодо організації дозвілля учнів для дітей, які не мають можливостей перебувати вдома у канікулярний час з 8.30-12.00.
5.Наказ розмістити на сайті Березанської школи І – ІІІ ступенів.
6.Контроль за виконанням наказу покласти на заступника директора школи з НВР Крученову В.М.


Директор школи                                      В.І. Алексєєнко

 

                                                                  «Затверджено»
                                               Директор школи:                            В.І.Алексєєнко

                                      План заходів
 для учнів1-х класів  під час додаткових канікул з 15-21.02.2016
                       Заходи
Час проведення

                         Понеділок 15.02

1.
Прийом дітей
8.30-8.45
2.
Перегляд мультфільму «Уроки доброти тітоньки Сови»
8.45-9.45
3.
Прогулянка на свіжому повітрі
9-45-10.30
4.
Репетиція сценарію до 8 Березня
10.30-12.00
5.
Відправлення дітей додому
12.00

                       Вівторок 16.02

1
Прийом дітей
8.30-8.45
2.
Ігри на свіжому повітрі
8.45-9.45
3.
Читання дитячої літератури ( Казка «Добре серце пташки»)
9.45-10.15
4.
Перерва
10.15-10.30
5.
Репетиція сценарію до 8 Березня
10.30-12.00
6.
Відправлення дітей додому
12.00

                    Середа 17.02

1.
Прийом дітей
8.30-8.45
2.
Перегляд мультфільму «Білосніжка і 7 гномів»
8.45-9.45
3.
Прогулянка на свіжому повітрі
9-45-10.30
4.
Репетиція сценарію до 8 Березня
10.30-12.00

                   Четвер 18.02

1.
Прийом дітей
8.30-8.45
2.
Прогулянка на свіжому повітрі
9-45-10.30
3.
Перегляд мультфільму «Ну, постривай»
9.45-10.45
4.
Перерва
10.45-11.15
5.
Репетиція сценарію до 8 Березня
11.15-12.00

                 П’ятниця 19.02

1.
Прийом дітей
8.30-8.45
2.
Прогулянка до парку
8.45-9.45
3.
Читання оповідання «Незвичайний мисливець»
9.45-10.45
4.
Репетиція сценарію до 8 Березня
10.15-12.00




11/02/2016/  Інформація для вчителів про Орієнтовні вимоги до проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2015/2016 навчальному році

Державна підсумкова атестація в 2015/2016 році проводиться відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 30 грудня 2014 року № 1547, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2015 року за № 157/26602, та наказів МОН України від 16.09. 2015 № 940 «Про проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2015/2016 навчальному році»,  від 08.10. 2015 № 1050 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 16 вересня 2015 року № 940».

Державна підсумкова атестація проводиться у загальноосвітніх навчальних закладах:
  • І ступеня – з 12 по 21 травня з трьох предметів: української мови, літературного читання та математики;
  • ІІ ступеня – з 1 по 8 червня з трьох предметів: української мови, математики та предмета за вибором навчального закладу;
  • ІІІ ступеня – з трьох предметів обов’язково для всіх випускників: 5 травня у пунктах проведення зовнішнього незалежного оцінювання – з української мови у формі зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО);
11 травня в пунктах проведення зовнішнього незалежного оцінювання – з математики або 13 травня у пунктах проведення зовнішнього незалежного оцінювання з історії України у формі ЗНО; 20 травня у навчальному закладі – з іноземної мови за завданнями Міністерства освіти і науки України. При цьому результати зовнішнього незалежного оцінювання зараховуються як результат державної підсумкової атестації за курс повної загальної середньої освіти для всіх випускників старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів 2016 року.
ДПА у формі ЗНО буде проводитися як під час основної, так і під час додаткової сесій ЗНО, тобто якщо випускник (випускниця) через поважні причини не зміг (змогла) взяти участь у ЗНО з певного навчального предмета, результат якого зараховується як оцінка за ДПА, в основну сесію, то він (вона) має пройти ДПА під час додаткової сесії ЗНО. Відповідно, атестат він (вона) отримує пізніше.
У випадку, якщо учень (учениця) складатиме ЗНО і з математики, і з історії – до атестата вноситься оцінка за ДПА з того предмета, який він (вона) вказав (вказала) при реєстрації на ЗНО (при реєстрації для участі в ЗНО учень (учениця) може обрати лише один з цих двох навчальних предметів для зарахування результату ЗНО як оцінки за ДПА).
Випускникам, які братимуть участь в апробаційному ЗНО з іноземних мов, що відбудеться 16 квітня 2016 року, результати апробаційного ЗНО можуть зараховуватися (за їх бажанням) як результати ДПА з іноземної мови.
Український центр оцінювання якості освіти (далі – УЦОЯО) надсилає навчальним закладам результати ДПА, проведеної у формі ЗНО під час основної сесії, до 30 травня 2016 року, додаткової сесії – до 30 червня 2016 року. Про спосіб надання результатів ДПА, проведеної у формі ЗНО, УЦОЯО повідомить додатково.
Бали за атестацію виставляються в класному журналі в колонку з написом “ДПА” без зазначення дати після колонки з написом “Річна”.
Реєстрація осіб з числа випускників старшої школи, які проходитимуть ДПА у формі ЗНО, триватиме до 4 березня 2016 року. Внести зміни до реєстраційних даних можна до 18 березня 2016 року. Реєстрація випускників здійснюється з використанням реєстраційної форми, розміщеної на сайті УЦОЯО. Кожен випускник може самостійно сформувати комплект реєстраційних документів, що надсилається до РЦОЯО навчальним закладом.
При цьому звертаємо увагу на цьогорічні зміни, що відбудуться при реєстрації:
  • у реєстраційній формі необхідно вказувати статус результату з української мови та літератури, математики, історії України;
  • надсилання комплектів реєстраційних документів до РЦОЯО може здійснюватися частинами;
  • у разі внесення випускником змін до реєстраційних даних надсилання комплекту реєстраційних даних має також здійснювати навчальний заклад.
Учням (вихованцям) вечірніх загальноосвітніх навчальних закладів, Міжнародної української школи, закладів при установах пенітенціарної системи надається право пройти атестацію з усіх предметів, визначених МОН України, за місцем навчання за завданнями, укладеними навчальними закладами. Учням (вихованцям) вечірніх загальноосвітніх навчальних закладів, які зареєструвалися для проходження ЗНО, оцінка за ДПА з відповідного предмета виставляється за результатами ЗНО.
Особам, які з’явилися для проходження ДПА у формі ЗНО та роботу над тестом яких достроково припинено у зв’язку із допущеними ними порушеннями процедури проходження ЗНО, виставляється нуль тестових балів, що відповідає одному балу за ДПА. Відповідно до документа про освіту, за ДПА з цього предмета виставляється 1 (один) бал.
Особи, які не з’являться для проходження ДПА у формі ЗНО без поважних причин, та особи, які зареєструвалися на екстернатну форму навчання після 4 березня 2016 року, але не зареєструвалися у встановлені терміни для участі в ЗНО, за винятком осіб, які проживають на тимчасово окупованій території (лист МОН від 14.09.2015 № 1/9-436 «Щодо продовження здобуття загальної середньої освіти особами, які проживають на тимчасово окупованій території України»), матимуть можливість пройти ДПА в навчальному закладі у вересні поточного року за завданнями, укладеними навчальними закладами.
Учні (вихованці), які хворіли під час проведення атестації, та учні (вихованці), які не з’явилися для проходження атестації або не взяли участі під час і основної, і додаткової сесії ЗНО з певного навчального предмета, результат якого зараховується як оцінка за ДПА, з поважних причин, зобов’язані надати довідку, на підставі якої рішенням педагогічної ради загальноосвітнього навчального закладу та відповідним наказом його керівника їм надається право пройти атестацію в строки, визначені навчальним закладом, за завданнями, укладеними навчальними закладами.
Учні (вихованці), які тимчасово навчалися за кордоном і  повернулися в Україну після проведення атестації, проходитимуть атестацію в строки, визначені навчальним закладом, за завданнями, укладеними навчальними закладами.
В окремих випадках, згідно з пунктом 13 розділу ІІ Положення про державну підсумкову атестацію, дозволяється проводити атестацію достроково за завданнями, укладеними навчальними закладами.
Учні (вихованці), які проживають на тимчасово окупованій території, проходять атестацію у Міжнародній українській школі або іншому навчальному закладі системи загальної середньої освіти України, що розташовані поза тимчасово окупованою територією або в навчальних закладах, що перемістилися з такої території. Громадянам України, які проживають на тимчасово окупованій території, надається право пройти атестацію екстерном.  При цьому атестацію мають можливість пройти особи, які зараховані на екстернатну форму навчання.
Випускникам загальноосвітніх навчальних закладів, які отримали міжнародний сертифікат (диплом) мовного іспиту в поточному навчальному році (Deutches Sprachdiplom (DSD), Österreichisches Sprachdiplom Deutsch (ÖSD), Goethe-Zertifikat B1, Goethe-Zertifikat B2 – німецька мова; DELF/DALF – французька мова; IELTS, TOEFL, Cambridge English Language Assessment, Pearson Test of English (PTE) – англійська мова; D.E.L.E. – іспанська мова) рівня B-1 – для загальноосвітніх навчальних закладів, B-2 – для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов, результати зазначених іспитів зараховуються як атестація. У додаток до атестата про повну загальну середню освіту виставляється атестаційна оцінка з цих предметів 12 балів.
У школах (класах), у яких вивчення предметів здійснюється мовами національних меншин чи іноземними мовами, атестація може складатися мовою вивчення предмета.
Детальна інформація про умови зарахування на екстернатну форму навчання та перелік загальноосвітніх навчальних закладів розміщено на офіційному сайті МОН України (mon.gov.ua).
Інформацію про порядок реєстрації та графік проведення ЗНО розміщено на офіційному сайті Українського центру оцінювання якості освіти.
Також документ містить зразок оформлення атестаційної роботи та орієнтовні вимоги  до змісту підсумкових контрольних робіт.
Завантажити Наказ Міністерства освіти і науки України від 08. 02. 2016 р. № 94
Інформує МОН

 

 До уваги вчителів початкової школи!

Департаментом освіти, науки та молоді Миколаївської облдержадміністрації спільно з Миколаївським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти, за ініціативою Голови підкомітету з освіти Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти Тараса Дмитровича Креміня та за підтримки Миколаївської обласної ради 01 лютого 2016 року  проведено круглий стіл «Початкова школа в законопроекті «Про освіту» та Концепції початкової освіти», у ході якого учасники мали можливість  обмінятися думками щодо концептуальних ідей розвитку (структури) початкової освіти у контексті реформування загальної середньої освіти:
  • Мережа і небезпеки оптимізації ЗНЗ І, І–ІІ ступенів.
  • Якісна початкова освіта в умовах сільської школи  (варіативність підходів  збереження мережі ЗНЗ  з малою чисельністю учнів).
  • Зміст початкової освіти:
  • Доцільність розподілу годин відповідно до Базового навчального плану.
  • Інтеграція змісту навчальних предметів.
  • Інваріантна складова виховного процесу.
  • Оцінювання навчальних досягнень молодших школярів.
  • Дидактичне, методичне та матеріально-технічне забезпечення шкіл.
 Відеозапис можна переглянути за посиланням
 http://www.moippo.mk.ua/index.php/novini/3497-gromadske-obgovorennya-zakonodavchikh-ta-inshikhnormativno-pravovikh-dokumentiv-galuzi-osviti

23.01.2016 року  відбулась Перша регіональна (не) конференція міні-EdCamp Одеса, слоган якої "Творча взаємодія заради майбутнього", об'єднала працівників освіти Одеси,області і багатьох куточків України для спілкування, обміну досвідом, впровадження інновацій в освіту. Освіта - найвища інвестиція в майбутнє України!!! Девіз зібрання : Придумай! Сделай! Поделись!"Від Миколаївської області брала участь у (не) конференції заступник директора школи з НВР Крученова В.М.


 

Цитати найвідомішого укаїнського мудреця і філософа Григорія Савича Сковороди, які актуальні завжди і можуть бути корисними кожен день.

1.Якщо любиш прибуток, шукай його пристойним шляхом. Тисяча на те перед тобою благословенних ремесел.
2.У істини проста мова.
 3.Найголовніша з усіх згубних пристрастей є заздрість – мати інших пристрастей та беззаконь.
 4.Уникай людей, які, бачачи твої вади і недоліки, виправдовують їх або навіть схвалюють. Такі люди або підлабузники, або боягузи, або просто дурні. Від них не чекай допомоги ні в якій біді чи нещасті.
 5.Краще в одного розумного і добродушного бути в любові і повазі, ніж у тисячі дурнів.
  6.Ми повинні бути вдячні Богові, що він створив світ так, що все просте – правда, а все хибне – неправда.
  7.Ні про що не турбуватися – значить, не жити, а бути мертвим, адже турбота – рух душі, а життя – це рух.
  8.Не все те отрута, що неприємне на смак.
  9.О, якби ми в ганебних справах були такі ж соромливі і боязкі, як часто ми буваємо боязкі і хибно соромливі у порядних вчинках!
  10.Похибки друзів ми повинні вміти виправляти або зносити, коли вони несерйозні.
   11.Для шляхетної людини ніщо не є таким важким, як пишний бенкет, особливо коли перші місця на ньому займають дурні.
    12.Що полюбив, в те й перетворився.
    13.Хіба може говорити про біле той, кому невідомо, що таке чорне?
    14.Ніхто не може вбити в собі зло, поки спершу не зрозуміє, що таке зло, а що добро. А не пізнавши цього усередині себе, як можна пізнати і вигнати його в інших.
    15.Нам недобре від того, що ми знаємо багато зайвого, а не знаємо найпотрібнішого: самих себе. Не знаємо того, хто живе в нас. Якби ми знали і пам’ятали те, що живе в кожному з нас, то життя наше було б зовсім інше.

До уваги вчителів початкової школи!!!

 

Вебінар для вчителів початкових класів «Конструктор LEGO як освітній ресурс 21 століття у початкових класах»
У четвер 28 січня о 16:00 відбудеться безоплатний вебінар для вчителів початкових класів, які прагнуть зробити навчання цікавим для дітей за допомогою новітніх STEM-технологій.
Тема вебінару — «Конструктор LEGO як освітній ресурс 21 століття у початкових класах».
Мета проведення заходу — зробити навчання у школі цікавим та захопливим для дітей, сприяти підвищенню професійного рівня вчителів початкових класів, а також навчити застосувати сучасні проектні технології від LEGO у навчальному процесі.
Партнер проведення вебінару — LEGO Education в Україні.
Вебінар буде проведено онлайн у режимі відео-аудіо конференції. Для участі у вебінарі необхідно мати комп’ютер та доступ до мережі Інтернет, а також потрібно зареєструватися за посиланням.
Після реєстрації на пошту прийде посилання на вебінар.
У програмі вебінару:
  • конструктор LEGO — це новітній освітній інструмент
  • використання сучасних проектних технологій від LEGO у навчальному процесі
  • ознайомлення з програмою Всеукраїнського фестивалю  «FIRST LEGO League Jr.»  для дітей 6-9 років
 З організаційних питань щодо участі можна звертатися за електронною адресою t.stanishevskaya@fll.in.ua
Читайте у журналі
“Учитель початкової школи” № 1

Новий рік переступив поріг. Ми радо зустріли перший січневий ранок, перший морозець і перший для багатьох областей сніг. Зима прикрасила наші свята, подарувала нові розваги та сюрпризи і дітворі, й дорослим. Тож і ми хочемо порадувати вас з виходом першого у 2016 році номера журналу “Учитель початкової школи”. У ньому ви знайдете багато матеріалів, що полегшать вашу педагогічну працю:
  • Дистанційне навчання у загальноосвітній школі
    Головний спеціаліст МОН України відповідає на запитання педагогів про зміст, правові підстави та умови запровадження дистанційної форми навчання, а також про особливості організації освітнього процесу
  • Система роботи над легендами у початковій школі
    Поетапне, з 1-го класу, ознайомлення учнів з жанром “легенда”. Особливості організації роботи з дітьми
  • Змістова лінія “робота з даними”: зарубіжний досвідРосійський досвід упровадження курсу “Математика й інформатика”, ознайомлення з графічними та предметними об’єктами, формування уявлення про зміст базових понять
  • Декоративно-ужиткове мистецтво для учнів молодших класівНародні ремесла. Декорування виробів. Різноманітність творів народних майстрів. Вірші, загадки, ігри, цікаві вправи
  • Добірка ігрових завдань
    Ігри для роботи над розділом “Оповідання” в курсі “Літературне читання” у 2-му класі
  • Заняття у Школі батьківства
    Гіперактивні діти: психологічний портрет гіперактивної дитини; взаємодія, ігрові прийоми роботи та правила спілкування з малятами
  • Музейна педагогіка
    • Вічне слово Кобзаря. Урок навчання грамоти (читання).
      Закріплення вивчених букв. Робота з книжкою “Дитячий Кобзар”
    • “Хотіла б я піснею стати”. Урок позакласного читання у 4-му класі. Творчість Лесі Українки та Івана Труша, бесіда за картинами та змістом віршів
    • Осінь в гості завітала. Бінарний урок літературного читання й образотворчого мистецтва у 2-му класі. В. Сухомлинський “Я хочу сказати своє слово”. Екскурсія в природу. Збирання природного матеріалу. Творча робота “Золота осінь”
    • Україна у творчій палітрі Івана Труша. Урок трудового навчання в 1‑му класі. Конструювання найпростіших виробів за допомогою засвоєних раніше технік аплікації. Практична робота: виконання аплікації “Українська хата”
  • Детальні розробки уроків
    • Друзі пізнаються в біді. Урок літературного читання у 4-му класі. Езоп-байкар. “Двоє приятелів і ведмідь”
    • Малюємо зиму словом. Урок розвитку зв’язного мовлення у 1-му класі
    • Подбаймо про пернатих друзів! Урок природознавства у 4-му класі. Птахи, що зимують в Україні, середовище їх існування, розмноження, ланцюги живлення, пристосування до умов навколишнього середовища. Охорона птахів
    • Ми — козачата сміливі та дужі й до математики теж не байдужі. Урок математики в 4-му класі. Складання і розв’язування задач на зведення до одиниці. Творча робота над задачею
    • Ми про життя й здоров’я дбаємо — безпеки правила вивчаємо. Урок з основ здоров’я у 3-му класі. Безпека вдома. Безпечна електрика. Тимчасове вимкнення електрики
  • Свята і розваги
    • Під небом Парижа. Вечір-мюзикл до свята 8 Березня
Якщо ви не встигли передплатити цей випуск журналу, замовляйте його у редакції — телефонуйте: (044) 486-13-32, (067) 504-50-22, (050) 761-72-59.
Подбайте про передплату журналу “Учитель початкової школи” (індекс — 89869), і завжди матимете необхідні для роботи найсучасніші матеріали.
Шановні педагоги! У зв’язку з карантином малята часто залишаються самі вдома. Розішліть батькам нашу презентацію “Безпечні канікули”, яка допоможе зрозуміло і дотепно розповісти дітлахам, що варто і чого не варто робити без дорослих.
Урок і презентації за зимовими віршиками — подарунок від журналу «УПШ»
Поринути з малятами у світ зимових історій допоможе урок Літературної студії “Світ крізь чарівні віконця”. Сніжно-зимові вірші та чарівні віконця, крізь які поезія відкриває нам світ у несподіваних барвах і настроях допоможуть побачити, як сонячні промінці весело виблискують на пухнастому снігу, як сніжинки-балеринки танцюють у повітрі…
Урок Літературної студії формує смислову складову читання у дітей, дотепно і цікаво розповідає малятам про настрій у вірші, засоби художньої виразності — епітети та порівняння, — розвиває художньо‑образне мислення. Діти розв’язують цікаві творчі завдання за змістом віршів, грають, знаходять та придумують власні слова‑прикраси (епітети) для створення зимових образів, ознайомлюються із зображальними засобами мови, набувають навичок творчого розповідання.
ЗАВАНТАЖТЕ електронні додатки “Вірші, що навіяла зима” для роботи над змістом віршів сучасних поетів (Катерини Єгорушкіної, Оксани Лущевської, Івана Андрусяка, Василя Голобородька). Запитання для бесід з дітьми, дотепні інтерактивні завдання допоможуть навчити малят розуміти образне слово, добирати яскраві рими, звертаючись до снігу та завірюхи.
БЕСІДУ з ДІТЬМИ “Вірші, що навіяла зима”, шукайте у друкованій версії журналу “Джміль” (№6, 2015).
Ласкаво просимо до Літературної студії Джмелика!

Цікаві матеріали для роботи з учнями початкових класів ви можете також знайти в інтернет-спільнотах журналу “Джміль” (у соцмережах FaceBook і Google+).

Пропонуємо розмістити цю інформацію на вашому сайті, щоб педагоги і батьки на початку нового року могли отримати приємний сюрприз.

 --
Завжди з вами
редакція журналу
«Учитель початкової школи»
Тел.: (044) 486-91-14
(099) 376-35-36
Факс: (044) 486-13-32
E-mail: uchitel@dvsvit.com.ua

Учитель-експерт компанії Microsoft

Учителя фізики Березанської ЗОШ І-ІІІ ступенів Сажнєву Євгенію Борисівну включено до складу вчителів-експертів Microsoft.
Програма вчитель-експерт від компанії Microsoft впроваджується в Україні протягом трьох років із метою визнання на глобальному рівні досягнень педагогів, які ефективного використавують інформаційні технології.
Цього року на світовомурівні визначили 44 українських учителів, серед яких і наша Євгенія Борисівна.
Учителі-експерти працюватимуть у тісній співпраці з Microsoft щодовпровадження інновацій в освіту. Вони виступатимуть та презентуватимуть власні ідеї щодо ефективного використання ІКТ, матимуть змогу обмінюватись передовим педагогічним досвідом і сприятимуть фахівцям Microsoft під час створення нових продуктів і інструментів для освіти.
Щиро вітаємо Євгенію Борисівну, бажаємо творчих успіхів і нових ідей!

 



21 листопада відбувся II етап мовно-літературного  конкурсу  імені  Т Г Шевченка
Вітаємо переможців у районному етапі:
·          
     5 клас Гамуга Віктор  - І місце,     вчитель - Зінченко Л.П.
·         7 клас Радзієвська Ганна- І місце,     вчитель – Зінченко Л.П.
·         6 клас Діденко Єлизавета- І місце,   вчитель – Зінченко Л.П.

8 клас Пшонко Юлія- І місце,            вчитель Самусь Н.В.







  Вітаємо переможця ІІ( районного)  етапу професійного конкурсу "Учитель року-2016" з номінації !Учитель історії" Радченко Альону Сергіївну.



 

12 листопада 2015 року відбувся І (шкільний) етап  мовно- літературного конкурсу імені Т.Г. Шевченка.
Вітаємо переможців!
11 клас - Злонська Анна Геннадіївна  (вчитель Кулик О.О.)
10 клас - Крикунова Анастасія Олегівна (вчитель Кулик О.О.) 
9 клас - Лотоцька Валерія Геннадіївна (вчитель Царик С.П.)
8 клас - Пшонко Юлія (вчитель Самусь Н.В.)
7 клас - Радзієвська Ганна (вчитель Зінченко Л.П.)
6 клас - Діденко Єлизавета (вчитель Зінченко Л.П.)

  Ви маєте бажання зробити свій урок яскравим, творчим? Ви хочете зацікавити учнів, подарувати їм цікаві завдання? Тоді ви з нами!

Цей курс допоможе вам навчитися користуватися безкоштовними програмами та соціальними сервісами за допомогою яких можна вчитися, працювати, грати, створювати нові наочні та методичні мультимедіа матеріали, щоб Ваш урок був індивідуальним, яскравим і неперевершеним. Створені під час курсу продукти рекомендуються для використання всіма учасниками навчального процесу та ефективні при проведенні всіх видів навчальних занять: на практичних та лабораторних, при перевірці знань і викладі нового матеріалу. Також, створені Вами під час курсу роботи, Ви можете застосовувати для дистанційного, "змішаного або перевернутого" навчання для зворотнього зв'язку з учнями.

Саме так звернулись вчителі- новатори школи Крученова В.М. та Сажнєва Є.Б. до педагогічного колективу. І ось результат:Сьогодні, 09.11.15, сформувалось дві групи по 9 чоловік для навчання на майстер-класах. Пройшла перша зустріч. Керівники майстер-класів ознайомили з планом роботи, порядком роботи. Слухачі отримали домашнє завдання.

Результати роботи майстер-класів розміщено на сайті : Творчий учитель


9 листопада 2015 року у День української писемності та мови учні школи прийняли участь у XV Всеукраїнському радіодиктанті національної єдності.


Увага! 

ШОСТИЙ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС З УКРАЇНОЗНАВСТВА «ПАТРІОТ»

Цей конкурс є дуже популярним в Україні. Кожного року в ньому беруть участь учні з усіх областей України.
Наступний конкурс «Патріот» відбудеться у четвер, 12 лютого 2015 року в кожному навчальному закладі України.
Стати учасниками конкурсу можуть всі бажаючі учні 2-11 класів, без будь-якого попереднього відбору, які змагатимуться у десяти вікових категоріях: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 та 11 класи. Конкурсні завдання цікаві, веселі й доступні дітям з різним рівнем підготовки. Вони містять запитання з багатьох напрямків знань: мови, країнознавства, літератури та відображають різнобічну інформацію про Україну. Цей конкурс дає можливість дітям з різних міст та селищ змагатися один з одним, не виходячи зі свого навчального закладу.
Конкурс проводиться в школах за місцем навчання, не вимагає від учителя особливих зусиль. Детальна інформація про правила проведення конкурсу надсилається до кожного навчального закладу-учасника конкурсу та розміщується на сайті www.uclever.com, де також знаходяться завдання минулих років для підготовки до конкурсу. Підсумкову інформацію з результатами конкурсу буде надіслано до кожної школи, а також до методичних кабінетів та відділів освіти.
Всі учасники конкурсу одержать сертифікати, а найкращіпризи.
Сума внеску одного учасника складає 20,00 гривень. Для певних категорій дітей участь безкоштовна (сироти та напівсироти; статус таких учасників обов'язково підтверджується документально при подачі заявки). Мінімальна кількість учасників від кожного навчального закладу складає 10 учнів. У разі подання спільної заявки від міста або району мінімальна кількість учасників від кожного навчального закладу обговорюється індивідуально.

Для участі в конкурсі школам необхідно до 28 листопада 2014 року заповнити заявку на сайті www.uclever.com або надіслати письмову заявку та копію квитанції про сплату організаційного внеску до Оргкомітету за адресою: а/с 185 «Конкурс», м. Київ, 03049 або електронною поштою: patriot@uclever.com. Матеріали для проведення конкурсу надсилаються за декілька днів до проведення конкурсу.

Оргкомітет конкурсу звертається з проханням вчасно повідомити учнів та їхніх батьків про проведення конкурсу та оприлюднити інформаційні матеріали на сайті Вашої організації.

 

 

 

 

 

01 жовтня в школі на засіданні Школи молодого вчителя відбулася церемонія посвяти в наставники. Нас було 7 чоловік! Три наставника і 4 наставляємих! Наставляємі зверталися до досвідчених вчителів з проханням бути їх наставниками, висловлювали свою готовність вчитися основам педмайстерності. Вони підходили до нас і очі в очі, взявши за руки, просили передавати крупиці нашого досвіду, давали обіцянку вчитися і вчити! Потім наставники дякували за довіру, брали відповідальність завжди бути поруч, підтримувати і допомагати, давали установку на успіх! Наставникам зачитала слова В.А. Полякова ": Наставництво як і турбота про дитину: не може проявлятися 1 раз в тиждень і має бути постійним! Питання від наставляємих - це розвиток наставників!". Колеги поділилися висловлюваннями, як вони розуміють роль наставника. Потім були проведені тренінги на знайомство один з одним, на вміння презентувати і себе і свого колегу, на вміння давати і приймати компліменти. Творча робота плавно переросла в чаювання. Молоді фахівці розслабилися, зняли напругу, відчувши любов, готовність завжди прийти на допомогу. Виявляється, життя прекрасне!

 




 

 

 

 

 

4.03.2014 на базі Березанської ЗОШ відбувся районний семінар вчителів іноземних мов  :

План роботи

8.30-8.55- заїзд учасників семінару
9.25-10.10  -використання інтерактивних методів навчання як засобу підвищення якості навчально-виховного процесу. Показовий урок англійської мови в 11 класі «My favourite painter»
10.20-11.10  - позакласна робота як засіб підвищення інтересу до вивчення англійської мови «English is great”   
11.15-11.45 - обговорення уроку
11.50-12.00 - педагогічна вітальна презентація педагогічного досвіду вчителя англійської мови вищої категорії «старшого вчителя»           Данько Н.Ю.
12.05-12.25 - звіт про участь у Всеукраїнському форумі вчителів іноземних мов “Якість освіти: унікальна роль мови» Романченко Г.Л. - вчитель англійської мови Березанської ЗОШ І-ІІІ ступенів                                                                       12.30-13.00 - брейк-кава. Підведення підсумків роботи семінару.                            13.00  - від’їзд учасників 


  12.02.2014 року в школі проведено методичний день, в межах якого пройшли засідання шкільних методичних об'єднань:


Наказ

____   ____ 2014 р.         Березанка                                    №

Про проведення методичного дня

                У відповідності до річного плану роботи школи,

НАКАЗУЮ:

1.     Провести 12.02 . 2014 року  методичний день у формі  засідань методичних об’єднань :

-         ШМО вчителів 1-4 класів ( керівник Лелеко Т.В.) – 0 13.30;

-         ШМО школи ІІ- ІІІ ступенів – о 15.10

2.     Керівникам методичних об’єднань спланувати проведення  засідань  у формі круглих столів, де розглянути питання системи організації роботи з обдарованими дітьми в навчальній діяльності ( аналіз та синтез результатів участі учнів у конкурсах, турнірах, олімпіадах, перегляд відео фрагментів уроків майстрів педагогічної справи з послідуючим обговоренням, обмін власним досвідом упровадження форм і методів роботи з обдарованими дітьми)

3.     Заступнику директора школи з НВР, завідуючій шкільним методичним кабінетом Крученовій В.М.:

-          надати методичну допомогу керівникам ШМО з організації проведення засідань;

-         систематизувати матеріал з засідань ШМО до 20.02.2014 у формі брошури : «З досвіду роботи  Березанської ЗОШ  про систему роботи з  обдарованими дітьми в навчальній діяльності»

4.     Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора з НВР Крученову В.М.

Директор школи:                                           Алексєєнко В.І.


  

                            Засідання ШМО вчителів біології,хімії, історії та християнської етики




                      Засідання  ШМО вчителів математики, фізики, інформатики







    Засідання ШМО чителів іноземної філології та української мови та літератури, світової літератури



Сьогодні, 20.11.2013 року, відбувся "круглий стіл" з питання наступності дошкільного закладу та школи.

  Учасники круглого столу обговорили питання підготовки майбутніх першокласників до школи уже зараз, враховуючи проблеми минулого року. Класоводи Цимборська О.О., Червінська А.М. проаналізували рівень підготовленості дошкільнят, практичний  психолог Корінецька А.Л. надала рекомендації на допомогу класоводам  щодо подальшої роботи з дітьми після вивчення стану адаптаціії  учнів до школи . Виступаючі прийняли заходи щодо якісної  підготовки дошкільнят до школи.